Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 1 maart 2018

Kleur

Hebben jullie ook zo'n behoefte aan kleur? Het is warempel 1 maart en ik heb het nog nooit zo koud gehad. Op de eerste dag van de Meteorologische Lente (spreek dat woord eens drie keer uit 😉) kreunt Europa van de kou. De oostenwind staat precies op de winkeldeur en de verwarming kan het nauwelijks bijbenen als er weer een klant binnenkomt met een forse koude windvlaag. Vandaag ontzagen veel klanten de koude, denk ik. Dus hield ik me maar bezig met kleurtjes, die Lente gaat toch wel komen hoor!

Vorige week verfden we hele speciale strengetjes: we gooiden ze vol lentekleurtjes en als je goed kijkt zie je dat deze wolletjes ook een subtiel glittertje hebben!


De strengen wegen 100 gram, 345 meter (dat is genoeg voor sokken tot maat 40). 
(sokken breien op nld 2-3mm). Door zijn lengte en kleurtjes is dit garen ook geschikt om mee te haken, neem dan een haaknaald 3½ of dikker. 
Deze strengen zijn ook goed te combineren met effen wol. De kleurtjes zorgen voor accenten in randen of streepjes. 


Deze kleurtjes (en nog veel meer!) kun je terugvinden in onze webshop


We hebben ook een aantal strengen geverfd in 1 tint, ook niet te versmaden 😉. En zo blijven we lekker doorgaan, want ik wil uiteraard hebben om mee te nemen naar de Knit & Knot en om straks de eerste zending te versturen voor de Verrassings-abonnementen



Maar nu toch die verwarming een beetje bijstellen voor de Brei- en Haakclub vanavond! 








2 opmerkingen:

  1. Oja, de verrassingsabonnementen! Bijna vergeten. Ik ben zo benieuwd wat er straks op de deurmat ploft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze zo mooi met die kleurtjes , maar heb geen inspiratie om het te gebruiken.
    Ik wil het zo graag :(

    BeantwoordenVerwijderen