Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 9 januari 2018

Storm-shawl

Storm loopt het niet vandaag 😉, het is een donkere, sombere dag en iedereen houdt zich koest en zit binnen. Nu de koters weer naar school zijn komt het gewone leven weer op gang (hoera!) en ik vermoed dat er bij de meeste mensen thuis wat orde op zaken gesteld moet worden. Nu amuseren onze kinderen zich prima in de Kerstvakantie, maar toen ze jonger waren vond ik het vaak een lastige vakantie. Vaak is het koud en guur, héél vroeg donker, veel verplichtingen en veel binnen zitten.
Maar we gaan weer over tot de orde van de dag, we smeden plannen voor een nieuw seizoen.
Sinds enkele dagen hoor ik een schorre merel in alle vroegte een poging wagen tot een liedje, we gaan de goede kant weer op!


In onze winkel hangt weer een nieuw ontwerp van Annelies (Vicarno), de Storm-shawl. Ans testte dit prachtige patroon met een bol Unicat Viola. Dit is een diepe kleur (ik krijg 'm met dat lampenlicht niet zo goed op de foto) van lila-paars naar donkerdenim (te verkrijg in onze webwinkel)


Het ontwerp is prachtig met een bol verloopgaren (maar kan uiteraard ook met een effen garen gehaakt worden). De sjaal wordt zijwaarts gehaakt, het voordeel is dat deze niet zo diep wordt. Je kunt de sjaal zo groot maken als je zelf wilt (of zover je garen reikt).
Het Nederlandse patroon bestel je eenvoudig bij Vicarno (uitgebreid beschreven en met schema).

In onze webshop www.blij-dat-ik-brei.nl kun je een overzicht zien van meer dan 100 verschillende kleuren. Alle kleuren zijn te bestellen in verschillende lengtes. Niet alles is op voorraad, sommige kleuren moeten besteld worden.
Let op! Een aantal kleuren gaan vanaf 11 januari plaats maken voor nieuwe kleuren. Deze zijn nog maar even te bestellen dan gaan ze uit de collectie. Zit je favoriete kleur erbij, wacht dan niet te lang!








1 opmerking:

  1. Wat een mooi patroon weer van Annelies. Grappig dat deze zijwaarts gaat. Hopelijk ben je weer lekker in je 'gewone' ritme en is de inventarisatie helemaal klaar.

    BeantwoordenVerwijderen