Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 29 september 2014

Balletje

Op de toonbank in de winkel liggen altijd allerlei kleine frutsels, ideetjes en voorbeeldjes. Zo ook dit kleine balletje:


Dit balletje is gebreid door Ans en je vind het patroontje via Ravelry, gratis in het Nederlands en Engels. Ik blogde er al eerder over hier. Het balletje bestaat uit losse stroken die gevlochten worden tot een bal. Doordat je in tricotsteek breit krullen de zijkanten op en krijg je stevigheid en volume.


Maak je dit voor een baby? Kies dan voor katoen, dan kan er gesabbeld worden. Een kattenballetje erin stoppen alleen doen als je het stevig vastnaait! 
Liever wat meer strookjes? Kan ook!


Op You tube vind je een handig filmpje over het vlechten. 


Natuurlijk kun je de uiteinden aan elkaar naaien en een beetje wegstoppen onder een andere strook. maar je kunt deze ook onzichtbaar mazen met de Kitchener steek, daarvan vind je een heleboel filmpjes op You Tube (misschien is het handig om deze techniek eerst even op een simpel lapje te oefenen - ik voorzie wat stress bij zo'n balletje, Yep! Dan wordt het met recht een stress-bal!)





5 opmerkingen:

  1. Die is leuk! En alweer bedankt voor een leuk ideetje!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee weer... en voor iedereen te doen...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihi... Dit was een lagere school (tegenwoordig basisschool..) project van mij van vroeger. Lichtblauw en donkerblauw en volgens mij een witte strook erdoor... Wél met een belletje! Maar uiteindelijk heeft mijn moeder het geheel gebreid! ;-) Zoals de meeste projecten van toen! Goede herinnering!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het in elkaar te zetten,maar ik kom er niet uit

    BeantwoordenVerwijderen